Info

Care sunt exercițiile de slăbit pe care le poți face acasă, cu randament ca la sală

Fitness, Sursă foto: Unsplash
Sursă foto: unsplash.com

Mulți dintre noi nu sunt mulțumiți de silueta pe care o afișăm în public, atunci când trebuie să mergem la școală, liceu, facultate sau chiar serviciu. Însă, pentru a da jos kilogramele în plus, trebuie să înarmăm cu multă răbdare, care s-ar rezuma prin vizite repetate la sala de fitness. Însă, ce facem dacă nu putem ajunge la sală? Ce exerciții de slăbit putem să facem acasă, care să ne ofere același randament ca la sală?

Dacă nu dispunem de bani suficienți pentru a ne cumpăra un abonament lunar, sau pur și simplu nu avem timp să facem o vizită prin sălile de fitness, putem recurge la efectuarea exercițiilor de slăbit de acasă. În cele ce urmează vom enumera mai multe tipuri de exerciții pe care le putem efectua chiar în domiciliul nostru.

Care sunt exercițiile de slăbit pe care le putem face acasă

a) genuflexiunile (sunt unele dintre cele mai bune exerciții fizice pentru pierderea în greutate și creșterea tonusului muscular în partea inferioară a corpului, dar și la nivelul abdomenului)
execuție: 1. începe cu picioarele depărtate la nivelul șoldurilor și mâinile împreunate în fața pieptului

2. lasă-ți greutatea în călcâie și, ținând spatele drept, coboară șoldurile până când sunt paralele cu solul

3. ai grijă ca genunchii să nu se întoarcă spre interior sau exterior, ci să rămână în permanență în linie dreaptă cu degetele de la picioare

4. menține poziția câteva secunde înainte de a reveni la cea inițială

b) burpees (este cel mai eficient exercitiu pentru slabire, deoarece lucreaza aproape tot corpul si mentine pulsul la un nivel ridicat)
execuție: 1. în primul rand trebuie să stai în poziție verticală cu picioarele apropiate
2. coboară pe brațe și execută o flotare (poți sări peste acest pas dacă nu poți să execuți flotările)

3. apoi ridică-te în picioare și fă o săritură pe vârfuri

c) „împins tavanul” (acest super exercitiu lucreaza atat musculatura abdomenului precum si pe cea a zonei lombare)

execuție: 1. întinde-te pe spate și pune brațele în exterior

2. acum împinge cu putere și ridică posteriorul de la sol

3. imaginează-ți că vrei să atingi tavanul cu vârful picioarelor

4. acum coboară lent în poziția de start și repetă exercițiul de 20 de ori

d) fandările în față și înapoi (mișcarea lucrează în primul rând fesierii, cvadricepsii și bicepșii femurali; aceste exerciții de slăbit pentru șolduri și picioare îți alungesc musculatura și îți oferă un plus de mobilitate la nivelul articulațiilor)

execuție: 1. depărtează picioarele la nivelul șoldurilor și ține mâinile pe șolduri sau pe lângă corp

2. fă un pas mare înainte, iar cu abdomenul contractat și spatele drept, lasă-te în jos până când genunchiul din față formează cu podeaua un unghi de aproximativ 90 de grade

3. călcâiul din spate se ridică de pe sol, iar genunchiul din spate formează și el un unghi inversat de 90 de grade

4. menține două secunde, apoi împinge-te în piciorul de sprijin pentru a reveni la poziția inițială și reia exercițiul cu celălalt picior.

Să facem sport este unul dintre cele mai importante lucruri pe care trebuie să le facem zilnic în viața cotidiană. „Faceți mișcare cel puțin 30 de minute în fiecare zi”, sună lozinca pe care o auzim în fiecare zi la televizor.